برای جذب مخاطب بیشتر به وب سایت کسب و کار کوچک خود و فروش کالا به آنها از این طرحی که پیش روی شماست پیروی کنید.
یک ترتیب به اثبات رسیده از مراحلی وجود دارد که با پیروی از آنها میتوانید به دنبال تضمین موفقیت در هنگام راهاندازی کسب و کار کوچک خود باشید. من با انجام کارهای زیر، هزاران نفر را دیدم که کسب و کارشان رشد کرد و به موفقیت رسیدند:
1. نیاز را پیدا کنید و آن را برطرف نمایید.
2. نسخهای بنویسید که منجربه فروش شود.
3. وب سایتی را با کاربری آسان طراحی و راهاندازی نمایید.
4. از موتورهای جستجو برای جذب ترافیک به وب سایت خود استفاده نمایید.
5. برای خودتان یک اعتبار تخصصی ایجاد نمایید.
6. از طریق ایمیل، مشتریان و مشترکین خود را پیگیر شوید.
7. درآمد خود را از طریق فروش مجدد(back-end sale) و ترغیب مشتری برای خرید محصولات بیشتر(upselling) افزایش دهید.
از کارآفرین مبتدی گرفته تا کارآفرین با تجربه، میتواند این فرآیند یادگیری را در یک کسب و کار آنلاین بکار گیرد.
گام 1: کسب و کاری را آغاز کنید که یک نیاز را برآورده کند.
اکثر افرادی که تازه کار را شروع کردهاند، اشتباه میکنند که ابتدا به دنبال محصول رفته و سپس به دنبال بازار میروند.
برای افزایش شانس موفقیت خود، از یک بازار شروع کنید. ترفند این است که گروهی از افراد که در جستجوی راهکار یک مشکل هستند، اما نتایج زیادی پیدا نمیکنند را پیدا کنید. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان میسازد:
· از فورومهای آنلاین بازدید کنید تا ببینید که مردم چه سوالاتی میپرسند و در تلاش برای حل چه مشکلاتی هستند.
· برای یافتن کلمات کلیدی که تعداد زیادی از افراد در حال جستجو هستند، تحقیق کنید، اما خیلی با سایر وب سایتها رقابت نکنید.
· رقبای بالقوه خود را با مراجعه به سایتهایشان و یادداشت برداری از کارهایی که برای برطرف نمودن تقاضا در بازار انجام میدهند بررسی نمایید. سپس میتوانید از آنچه آموختهاید استفاده کنید و محصولی را برای بازاری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید و این کار را بهتر از رقبا انجام دهید.
گام 2: نسخهای را بنویسید که منجربه فروش شود.
یک فرمول اثبات شده ای از فروش وجود دارد که منجربه جذب بازدیدکنندگان از طریق فرآیند فروش از لحظهای که وارد میشوند تا لحظه ای که خرید میکنند میشود:
1. با یک تیتر قانع کننده علاقه آنها را برانگیزید.
2. مشکلی را که محصول شما حل میکند را شرح دهید.
3. اعتبار خود را به عنوان حل کننده این مشکل تعیین کنید.
4. نظرات افرادی که از محصول شما استفاده کردهاند را لحاظ کنید.
5. در مورد محصول و فایده آن برای کاربر صحبت کنید.
6. محصول را پیشنهاد دهید.
7. یک ضمانت معتبر برای محصول ایجاد نمایید.
8. یک نیاز شدید برای استفاده از محصول مورد نظر برای مشتری ایجاد نمایید.
9. سپس درخواست فروش را برای خرید قرار دهید..
در طی طرحتان، باید بر روی این تمرکز کنید که محصول یا خدمت شما به طور منحصر به فرد میتواند مشکلات افراد را حل کند و یا زندگی آنها را بهتر نماید. مثل یک مشتری فکر کنید و از خود بپرسید که به چه کار من میآید.
گام 3: وب سایت خود را طراحی و راهاندازی کنید.
زمانی که بازار و محصول خود را به دست آوردهاید و فرآیند فروش خود را تعیین کردهاید، اکنون دیگر وقت راه اندازی وب سایت میباشد. به خاطر داشته باشید که آن را ساده طراحی نمایید. شما کمتر از پنج ثانیه وقت دارید که توجه مخاطبان را به خود جلب کنید، در غیر این صورت، آنها میروند و دیگر هرگز برنمیگردند. چند نکته مهم که باید در ذهن داشته باشید:
· یک یا دو فونت ساده را روی یک پسزمینه سفید انتخاب کنید.
· منوی ناوبری خود را شفاف و ساده و در هر صفحه یکسان ایجاد نمایید.
· فقط در صورت افزایش پیام از طرف مخاطبان از گرافیک، صدا یا فیلم استفاده کنید.
· یک پیشنهاد ارائه دهید تا بتوانید از طریق آن آدرس پست الکترونیکی را جمعآوری کنید.
· خرید را آسان کنید. بیش از دو کلیک بین مشتری بالقوه و پرداخت آن فاصله نباشد.
· وب سایت شما فروشگاه آنلاین شما است، بنابراین آن را مشتریپسند کنید.
گام 4: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدفمند به سایت خود استفاده کنید.
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، آسانترین راه برای دریافت ترافیک به یک وب سایت جدید است. این شیوه دارای دو مزیت جهت انتظار برای جذب ترافیک عالی میباشد. اولا، تبلیغات PPC فوراً در صفحات جستجو ظاهر میشوند، و دوم اینکه، تبلیغ PPC به شما این امکان را میدهد که کلمات کلیدی مختلف، و همچنین تیتر، قیمت و رویکردهای فروش را تست نمایید. نه تنها ترافیک فوری را به دست میآورید، بلکه میتوانید از تبلیغات PPC برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید. سپس میتوانید کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود استفاده نمایید که به رتبهبندی شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک میکند.
گام 5: برای خودتان یک شهرت تخصصی تعیین کنید.
مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده میکنند. اطلاعات را رایگان به سایتهای دیگر ارائه دهید که در نتیجه ترافیک بیشتر و رتبهبندی بهتری در موتورهای جستجو را خواهید دید. نکته این است که همیشه بین محتواهای مهم در سایتتان لینک بدهید و بین آنها پیوند قرار دهید.
· محتوای تخصصی و رایگان را هدیه دهید. مقالات، فیلمها یا مطالب دیگری را ایجاد کنید که برای افراد مفید باشد. محتواها را در قسمت مقاله ها به صورت آنلاین یا رسانههای اجتماعی توزیع کنید.
· لینک «ارسال به یک دوست» را به همراه محتواهای ارزشمند در وب سایتتان قرار دهید.
· در فورومهای صنعت مربوط به کسب و کارتان و سایتهای شبکههای اجتماعی که بازار هدف شما در آن قرار دارد، تبدیل به یک متخصص فعال شوید.
مخاطبان جدیدی را بدست خواهید آورد. اما بهتر از آن، هر سایتی که مطالب شما را پست میکند یک لینک به محتوای شما میدهد که موتورهای جستجو این لینکهای سایتهای مربوطه را باارزش میدانند و در رتبهبندی به شما پاداش میدهند.
گام 6: از قدرت بازاریابی ایمیل برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران استفاده کنید.
زمانی که یک لیست ایجاد مینمایید، شما یکی از ارزشمندترین داراییهای کسب و کار آنلاین خود را ایجاد کرده اید. مشتریان و مشترکین شما به شما اجازه دادهاند برای آنها یک ایمیل بفرستید. یعنی:
· شما به آنها در حال ارسال چیزی هستید که خودشان درخواست نموده اند.
· شما در حال توسعه روابط مادامالعمر خود با آنها هستید.
· پاسخی که دریافت میکنید 100 درصد قابل سنجش است.
· بازاریابی ایمیلی ارزانتر و موثرتر از چاپ، تلویزیون یا رادیو است، زیرا بسیار هدفمند است.
هر کسی که از سایت شما بازدید میکند و در لیست شما قرار میگیرد یک دارایی ارزشمندی به حساب می آید و هیچ ابزار بهتری نسبت به ایمیل برای دنبال کردن این دارایی های ارزشمند وجود ندارد.
گام 7: درآمد خود را از طریق فروش مجدد و ترغیب مشتری برای خرید محصولات بیشتر افزایش دهید.
یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی اینترنتی توسعه ارزش عمر روابط با هر مشتری است. حداقل 36 درصد افرادی که یک بار از شما خریداری کردهاند در صورت پیگیر بودن آنها دوباره از شما خرید خواهند کرد. فرایند اولین فروش به مشتری بسیار دشوار است، البته به معنی گرانترین هم نیست. بنابراین برای خرید مجدد از تکنیک فروش مجدد(back-end selling) و ترغیب مشتری برای خرید محصولات بیشتر(upselling) استفاده کنید:
· محصولاتی را ارائه کنید که مکمل خرید اصلی آنها هستند.
· کوپنهای تخفیف الکترونیکی به منزله وفاداری برای آنها ارسال کنید که بتوانند در خریدهای بعدی خود، از آن استفاده کنند.
· بعد از خرید، در صفحه «تشکر از خرید شما» محصولات مرتبط را پیشنهاد دهید.
به مشتریان خود برای وفاداریشان پاداش دهید تا آنها بیشتر وفادار شوند.
اینترنت به قدری سریع تغییر میکند که یک سال به صورت آنلاین برابر با پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول نحوه شروع و رشد کسب و کار آنلاین موفق به هیچ وجه تغییر نکرده است.به هرحال اگر شما در حال شروع کسب و کار کوچکتان به صورت آنلاین هستید، به این ترتیبی که گفته شد مراحل را انجام دهید. اگر هم مدتی است به صورت آنلاین کار کردهاید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا گامی وجود دارد که از آن غفلت کرده باشید، یا هرگز در وهله اول کار، آن را انجام ندادهاید. امکان ندارد با این اصول اولیه به بیراهه بروید.
برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود نیز میتوانید با ما در ارتباط باشید.
نظرات