جای پای خود را در گوگل سفت کنید!

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را بهینه سازی وب سایت SEO می‌نامیم. مهمترین سوالی که کاربران از خود می‌پرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. به عبارت ساده، این به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل و سایر موتو‌رهای جستجو، جستجو می‌کنند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که توجه کاربران را به خود جلب کرده و مشتریان احتمالی و فعلی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

سئو چگونه کار می کند؟

جالب است بدانید که موتورهای جستجو مانند گوگل  از ربات‌ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می‌کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می‌تواند یک کتاب (یا یک صفحه وب) را برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.در مرحله بعد، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرس‌وجو نمایش داده شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.عوامل موفقیت سئوی ما را می‌توان پروکسی برای جنبه‌هایی از تجربه کاربر در نظر گرفت. به این صورت است که ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وب‌سایت یا صفحه وب چقدر می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کند ارائه دهد.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

شایان ذکر است که بهینه سازی وب سایت  SEO بخش اساسی از بازاریابی دیجیتال است چزا که افراد هر ساله تریلیون‌ها جستجو انجام می‌دهند، اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات! جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال‌های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می‌تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد. با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم‌تر و اطلاعاتی بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد. همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پنل‌های دانش در نتایج جستجو می‌توانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند. در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وب‌سایت شما چه می‌خواهند، می‌توانید آن دانش را در کمپین‌های خود (پرداخت و ارگانیک)، در سراسر وب‌سایت، ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر پیاده‌سازی کنید.

عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارج از صفحه

وقتی صحبت از سئوی گسترده‌تر به میان می‌آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئوی خارج از صفحه.

سئوی داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم، اطمینان از اینکه متاتگ‌ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده‌اند، از جمله عوامل دیگر است.سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در خود وب سایت شما اتفاق می‌افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم می‌خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه کار بسیار زیادی را می طلبد، اما برای موفقیت سئو ضروری است.

استراتژی‌های سئو: کلاه سیاه در مقابل. کلاه سفید

من به عنوان یک سئوکار همیشه بازی کارآفرینی درازمدت را انجام داده‌ام، و معتقدم این راهی برای پیشرفت کردن است. با این حال، این مورد در مورد همه صدق نمی‌کند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند دستاوردهای سریع را بدست آورند و به سراغ چیز دیگری بروند. وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، اغلب به دنبال سود سریع هستند که به آن «سئو کلاه سیاه» گفته می‌شود. افرادی که سئو کلاه سیاه را پیاده‌سازی می‌کنند، تمایل دارند از تاکتیک‌های زیرکانه مانند پر کردن کلمات کلیدی و حذف لینک برای رتبه‌بندی سریع استفاده کنند. ممکن است در کوتاه مدت کار کند و ترافیک سایت شما را به ارمغان بیاورد، اما پس از مدتی، گوگل در نهایت سایت شما را جریمه کرده و حتی در لیست سیاه قرار می‌دهد تا شما هرگز رتبه ای نگیرید. از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر سئو را از این طریق انجام دهید، روی مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد.

برخی از کارهای بیهوده که دست شما توسط گوگل خوانده می‌شود!

  • محتوای تکراری: وقتی شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، ممکن است محتوای سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بیاورد. گوگل سایت‌هایی را که این کار را انجام می دهند جریمه می‌کند.
  • متن نامرئی و پر کردن کلمات کلیدی: سال‌ها پیش، یک استراتژی کلاه سیاه این بود که تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در پایین مقاله‌هایتان بگنجانید اما آنها را همرنگ پس‌زمینه کنید. این استراتژی خیلی سریع شما را در لیست سیاه قرار می‌دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی در جایی که آن‌ها به آنها تعلق ندارند نیز صدق می‌کند.
  • Cloaking و Redirecting: وقتی صحبت از تغییر مسیر می‌شود، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید یک دسته از دامنه‌های غنی از کلمات کلیدی و هدایت تمام ترافیک به یک سایت است.
  • روش‌های ضعیف پیوند: بیرون رفتن و خرید یک بسته Fiverr که به شما 5000 پیوند در 24 ساعت می‌دهد، راه درستی برای ایجاد پیوند نیست. شما باید از محتواها و سایت‌های مرتبط در جایگاه خود پیوندهایی دریافت کنید که ترافیک خاص خود را دارند.

اصول بازاریابی SEO: تفکیک کامل

اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه بازاریابی سئو انجام دهید. درک آن یک چیز است، اما سئو به عمل و زمان زیادی نیاز دارد. این چیزی نیست که بتوانید امروز آن را تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج را ببینید. سئو اقدامات روزانه را با هدف موفقیت بلند مدت انجام می‌دهد.

محتوا

احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید: "محتوا پادشاه است." بیل گیتس این پیش بینی را در سال 1996 انجام داد و امروز به درستی ثابت شده است.چرا؟ زیرا یک کاربر گوگل زمانی خوشحال می‌شود که نتیجه ای را پیدا کند که به بهترین شکل نیازهای خود را برآورده کند. برای مثال وقتی «طرز تهیه پنیر خانگی» را در گوگل جستجو می‌کنید، Google تمام انرژی خود را صرف ارائه آنچه به عقیده Google بهترین طرز تهیه پنیر خانگی (که زمان کمی می‌برد و از مواد کمی استفاده می‌کند) را در کل وب به شما می‌دهد.

عناصر محتوا

میلیون‌ها عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. در اینجا چند مورد از مهم ترین آنها وجود دارد:

کیفیت

زمانی، پست کردن یک محتوا با یک سری کلمات کلیدی استاندارد بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد می‌کردید که واقعاً مشکل کسی را حل می‌کرد، برجسته بودید و رتبه‌بندی آن را آسان می‌کرد. امروزه محتوا بسیار بهتر است و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین وبلاگ‌هایی دارند که از آنها برای افزودن ارزش به سایت خود و رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند. ارائه محتوای عالی آسان نیست، اما خبر خوب این است که شما همیشه نیازی به ایجاد محتوای خود از ابتدا ندارید. می‌توانید از آنچه دیگران ساخته‌اند عقب‌نشینی کنید، اما به سادگی ارزش بیشتری به آن اضافه کنید و محتوای خود را عمیق‌تر کنید.نکته اصلی این است که محتوای شما باید یک مشکل را حل کند یا برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد راه حلی ارائه دهد. اگر اینطور نباشد، آنها به سرعت از صفحه شما دور می‌شوند و به Google می‌گویند که محتوای شما مشکل کسی را حل نمی‌کند.

راهنمای بازاریابی سئو: نتیجه گیری

امیدوارم از این راهنما بهره زیادی برده باشید زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. مطمئن شوید که در مسیر سفر بازاریابی سئو خود به آن مراجعه کنید. مهمترین چیزی که در مورد سئو باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبری در این بازی وجود ندارد. شما باید کارها را به روش درست انجام دهید و مایل بیشتری را طی کنید زیرا اینگونه متمایز خواهید شد.ا گر می‎‌خواهید نتایج را ببینید، حداقل شش ماه را به آن اختصاص دهید. کسانی که می گویند سئو یک استراتژی «تنظیم کن و فراموش کن» است اشتباه می‌کنند. می‌خواهید از محتوای خود مطلع باشید، مرتباً آن را به‌روزرسانی کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی ادامه دهید تا سایت خود را تازه کنید و به Google نشان دهید که هنوز فعال هستید.

خدمات سئو سایت تضمینی با قوی ترین نمونه کارها

دپارتمان خدمات سئو سایت 3 تیک با استفاده از توانایی کارشناسان خبره و با تجربه سئو (SEO) و با بیش از 14 سال تجربه در طراحی سایت و انواع وب سایت‌ها در زمینه های مختلف، آماده است تا از تجربیات و دانش خود در بیش از 2000 وب سایت موفق، برای رساندن سایت شما به صفحه اول گوگل و افزایش تضمینی سئو سایت شما استفاده کند.