با تولید محتوا از ران خود کباب بخورید!
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا ما را آگاه میکند، به سؤالاتمان پاسخ میدهد، سرگرممان میکند، باعث میشود لبخند بزنیم، در تصمیم گیری راهنماییمان میکند. در واقع محتوا به شما کمک میکند، مشتریها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند. همچنین میتوانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید. درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند! حال بهتر است در ادامه بیشتر با تولید محتوا آشنا شوید.
تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
هر کسی میتواند از محتوا و تولید کردن آن یک تعریف و برداشت منحصر به فردی داشته باشد. اما به نظر ما محتوا واحد پول اینترنت است و صدها نوع د دارد که برندها میتوانند روی ایجاد آنها تمرکز کرده تا مخاطبان را درگیر کنند. به بازارهای هدف جدید برسند، ارزشی برای مشتریان فراهم کنند و مشتریان بالقوه را به سمت خود بکشانند. اما با توجه به انواع مختلف محتوایی که در بازار وجود دارد، برای برندها دشوار است که بدانند روی کدام یک از آنها تمرکز کنند، بنابراین امروز قصد داریم به بررسی چند نوع محتوای برتر و نحوه استفاده از آنها برای افزایش رشد بپردازیم.
وبلاگ نویسی در گوگل
وبلاگ نویسی از گذشته تا کنون از محبوبیت خاصی برخوردار است. از آن زمان که خیلی درگیر وب سایتهای ابر قدرت امروزی نبودیم، به نوشتن در بلاگفا و پرشین بلاگ عادت داشتیم؛ اما این روش در طول سال ها پیچیده تر شده است، به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی میشود که از وبلاگها برای جذب مخاطبان استفاده میکنند. وبلاگهای امروزی مطالب مرتبط، با کیفیت و به خوبی نوشته شده در مورد موضوعاتی هستند که مخاطبان شما آن را جالب میدانند، بنابراین میتوانند ابزاری عالی برای ایجاد قدرت، اعتماد، روابط و در نتیجه جذب افراد باشند. از دیگر مزایای وبلاگ این است که پستها به راحتی نوشته و منتشر میشوند، قابل اشتراکگذاری هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو کشف میشوند.
بهترین شیوههای وبلاگ نویسی
اگر وبلاگ خود میزبانی ندارید، میتوانید از خدماتی مانند WordPress، Tumblr، Medium و Blogger استفاده کنید. با این حال، وبلاگ نویسی یک تعهد منظم است و شما باید آماده باشید که هر چند روز یک بار پست کنید. باید همیشه در هر پست یک فراخوان برای اقدام بگنجانید و وبلاگها را به یکدیگر پیوند دهید تا به خوانندگان کمک کنید اطلاعات بیشتری درباره شما پیدا کنند. همچنین باید پستهای خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید، البته تا زمانی که به طور یکپارچه و طبیعی کار شده باشند. در نهایت، مطمئن شوید که بر موضوعاتی تمرکز میکنید که به مخاطبان هدف شما علاقه مند هستند و از تخصص خود در مورد موضوعات برای ایجاد اقتدار و اعتماد استفاده میکنید.
تولید محتوای ویدیویی؛ گوگل خوار به تمام معنا!
ویدئو فرم بسیار موفقی از محتوا است و تا امسال 80 درصد از کل ترافیک وب را تشکیل میدهد. ما به آن گوگل خوار میگوییم! زیرا به یکباره تمامی ریزالتهای گوگل را جویده و از آنِ خود میکند علاوه بر این، 96 درصد از مصرفکنندگان ویدیوهای محصول را مفید میدانند و تقریباً 75 درصد احتمال بیشتری دارد که پس از تماشای یک ویدیو خرید کنند.هر نوع محتوای ویدیویی به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را جذب کنید، اشتراک گذاریها و نظرات را افزایش دهید و ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید. انواع دیگری از ویدئهایی که میتوانید در نظر بگیرید، مصاحبه، نمایشهای فراخوان، نگاهی به پشت صحنه در دفتر و ویدئوهای توضیح دهنده هستند.
بهترین شیوههای تولید محتوای ویدیویی: دقیقاً مانند کتابهای الکترونیکی و سایر اشکال محتوا، هدف اصلی یک ویدیو باید با پاسخ دادن به سؤالات، ارائه راه حلها، پرداختن به نکات دردناک یا ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان، ارزش گذاری شود. به یاد داشته باشید، شما در حال تولید محتوا هستید، نه تبلیغات! ویدیوها را بین دو تا سه دقیقه نگه دارید و حتماً یک CTA در پایان قرار دهید که بینندگان را به صفحه فرود یا وب سایت شما میفرستد. پس از آماده شدن ویدیو، آن را در سایتهایی مانند Vimeo و YouTube آپلود کنید تا نوردهی بیشتری داشته باشید، همچنین آنها را در پست های تکمیلی جاسازی کنید و از طریق وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
پی نوشت: اگر میخواهید یک برنامه بازاریابی محتوای موفق ایجاد کنید، عاقلانه است که انواع مختلفی از داراییهای محتوا را که به تلاشهای بازاریابی محتوای موفق کمک میکنند، درک کنید و همچنین اینکه کدام نوع برای هر مرحله از سفر خرید مشتری مناسبتر است.
پادکستها؛ محتوا از آنچه میدانید شنیدنیتر هستند!
یک دهه پیش پادکستها چیز مهمی نبودند، اما اکنون، بیش از 29 میلیون قسمت پادکست روی آنتن میرود. بیش از نیمی از مصرف کنندگان آمریکایی حداقل یک قسمت را گوش دادهاند و 32 درصد به طور منظم گوش میدهند. بر اساس این داده تخمین زده میشود که تا سال 2022 تعداد شنوندگان پادکست به 132 میلیون برسد!این شکل از صدا در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است، و این یک ایده هوشمندانه برای کسبوکارها است که از آن استفاده کنند. پادکستها یک تاکتیک جذاب و با شخصیت هستند که در آن میتوانید به کاربران دسترسی پیدا کنید. حتی افرادی که از خواندن لذت نمیبرند میتوانند در مورد محصولات و ایدههای برند شما اطلاعات کسب کنند. پادکستها به مشتریان این امکان را میدهند که محتوا را منفعلانه تر مصرف کنند. به عنوان مثال، آنها میتوانند هنگام حضور در باشگاه یا رانندگی به پادکست گوش دهند، اما نمیتوانند مقاله ای را بخوانند و این کارها را انجام دهند.
پی نوشت : خوشبختانه، راهحلها و پلتفرمهای نرمافزاری توزیع بازاریابی محتوا زیادی برای تبلیغ پادکست شما وجود دارد.
خبرنامه ایمیلی
اگر کسبوکار شما بهطور مداوم محصولات، بهروزرسانیها یا اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان دارد، یک خبرنامه ایمیلی معمولی نوعی «نان و کره گرفتن» از ارائه محتوای دیجیتال است! در واقع محتوای ایمیل، محتوای مورد استفاده توسط سازمانهای B2B و B2C است.ایمیلها ساده، مختصر و به طور کلی کوتاه هستند. نکته کلیدی این است که به ایمیلهای خود عناوین معنی دار بدهید تا در پوشه هرزنامه یا سطل زباله قرار نگیرند.
اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها عالی هستند زیرا به راحتی قابل اشتراک گذاری و مصرف خواهند بود. آنها نمایشهای بصری جالبی از اطلاعات و آمار ایجاد میکنند و خواندن آنها را بسیار سادهتر از فهرستی از اعداد و حقایق میکند.خوانندگان اینفوگرافیکها را دوست دارند زیرا اغلب درک و هضم مفاهیم را آسان تر میکنند. در واقع، مصرف کنندگان در مقایسه با محتوایی که فقط به صورت متنی نوشته شده است، سی برابر بیشتر احتمال دارد که یک قطعه از محتوا را به صورت اینفوگرافیک مطالعه کنند. تولیدکنندگان محتوا نیز آنها را دوست دارند زیرا نسبتاً سریع تولید میشوند اما عملکرد قدرتمندی دارند. اگر بسیاری از محتوای شما بر اساس واقعیتها و ارقام است، تبدیل این مقالات به محتوای بصری راهی ساده اما بسیار موثر برای جذب ترافیک بیشتر است. ابزارهای متعددی نیز وجود دارد که به شما کمک میکند به راحتی محتوا را به صورت آنلاین ایجاد کنید. Visme.co و همچنین PiktoChart و Canva یک گزینه عالی است.
حال که با برخی از خدمات تولید محتوا آشنا شدید، بیایید با خدمات تولید محتوای سه تیک آشنا شوید:
خدمات تولید محتوای سه تیک؛ سه سوته تولید محتوا شما آماده خواهد بود!
- محتواها به هیچ عنوان کپی برداری نشده و کاملا منحصر به فرد هستند.
- کارشناسان محتوای سه تیک از منابع انگلیسی تحقیق و سپس ترجمه کرده یا اینکه به صورت کاملا تحقیقی از ابتدا تا انتها محتواها را تالیف میکنند. همچنین محتواها میتوانند تلفیقی از تالیف و ترجمه بانشد، که بستگی به انتخاب شما دارد.
- تمامی نکات سئوی پایه در تولید محتوا (چگالی کلمات کلیدی اصلی و فرعی، روان بودن محتوا، عنوان بندی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و طراحی عناوین مرتبط، اینکه در لید (دو جمله اول) می بایست کلمات کلیدی استفاده شود و اینکه در ابتدای پاراگراف ها کلمات کلیدی خرج شوند) رعایت میگردند.
- ویراستار سئو کار پس از نویسنده بر روی محتوای تولید شده ویراستاری مینماید.
- درهر محتوا به ازای هر 300 کلمه یک عکس مرتبط سرچ و درج میشود.
- علامت گذاریها (ویرگول، نقطه، بولت و شماره گذاری ها) در تولید محتوا رعایت میشود.
خدمات تولید محتوا در زمینههای تخصصی زیر ارائه میشود
خدماتی از جمله:
- تولید محتوا برای سایتهای فروشگاهی
- تولید محتوا برای سایتهای گردشگری
- تولید محتوا برای سایتهای خدماتی
- تولید محتوا برای سایتهای علمی
- تولید محتوا برای سایتهای آموزشی
- تولید محتوا برای سایتهای خبری
- تولید محتوا برای سایتهای فرهنگی
- تولید محتوا برای سایتهای مذهبی
- تولید محتوا برای سایتهای سرگرمی و...
سفارش تولید محتوای متنی شامل مراحل زیر میشود
مراحلی از جمله:
- تعیین کلمات کلیدی یا عناوین محتواها که توسط سه تیک انجام میشود
- تالیف یا ترجمه که توسط نویسندههای سه تیک انجام میشود.
- ویراستاری از نظر سئو که توسط ویراستاران سئوکار سه تیک انجام میشود.
- ویراستار مسلط بر فروش (این ویراستار می بایست بر فروش یا تمامی جزییات کسب و کار مسلط باشد) که توسط صاحبان کسب و کار یا افرادی که تسلط کافی دارند، میبایست انجام شود.
از قدیم الایام گفتهاند که محتوا پادشاه است!
همانطور که غذا برای ادامه حیات ضرورت دارد، محتوا نیز برای بقای وب سایت الزامی است. چنانچه قصد دارید همیشه در صف اول لیست گوگل باشید؛ میبایست محتواهایی به روز و با کیفیت داشته باشید. به این منظور میتوانید با کارشناس سه تیک همراه بوده و تمامی سوالات خود را از آنها بپرسید یا از آنها مشاوره بخواهید.
نظرات